גלנט מבהיר בעזה: "איננו מתכוונים לעצור"

קובי פינקלר No Comments on גלנט מבהיר בעזה: "איננו מתכוונים לעצור"

שר הביטחון יואב גלנט לחיילי מילואים בציר צלאח א'-דין ברצועת עזה: "התוצאות יהיו תוצאות ברורות. אנחנו מסיימים את המערכה הזאת כאשר חמאס לא מתפקד כגוף שלטוני ובוודאי לא כמסגרת צבאית. לצערי יש עוד איומים, שהראשון והבולט שבהם זה מה שקורה בצפון, ולנושא הזה נתחיל תהליך של היערכות ואנחנו כל הזמן עם עין במשקפת ואצבע על ההדק"

צילום: אלעד מלכה
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון יואב גלנט, נכנס לרצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, כדי לקיים הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם.

שר הביטחון עמד על חשיבות החזקת ״הציר ההומניטרי״ עבור העמקת ההישג בצפון הרצועה, ומיקוד המאמצים הצבאיים במרחב ח׳אן יונס.

השר גלנט שוחח עם לוחמי המילואים בחטיבה 646, והביע את הערכתו על פעילותם בתקופת המלחמה.

גלנט פתח: ״הרבה הערכה על מה שאתם עושים, על זה שאתם מסוגלים לפעול שלושה חודשים כשהנשים והילדים בבית ולהמשיך בלחימה. וגם הוקרה, גם לנופלים וגם ללוחמים״.

״אין משימה יותר ראויה מהמשימה שאנחנו עושים עכשיו. ישראל הותקפה בצורה ברוטלית, אכזרית, מתוך כוונה להרתיע אותנו לחיות כאן. לפני שלושה חודשים זה היה כרוך ברצח של ילדים ותינוקות. דבר שאף מדינה לא יכולה להרשות, בוודאי לא מדינת ישראל״.

״ישנו צורך כפול בניצחון במערכה: הראשון, כדי לגבות מחיר ולוודא שמי שגר ליד רצועת עזה יכול לעשות זאת. אבל הדבר היותר חשוב – אם אתה לא מסיים בהכרעה ברורה אירוע כזה שבו יש כ –1500 חללים וחטופים, אתה לא יכול לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר. ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה״.

״אתם נמצאים על המסדרון, המשמעות של העניין הזה שמשני הצדדים שלכם יתקיימו בקרוב פעולות מסוג שונה. מצפון השמדנו 12 גדודים של חמאס. זה לא שכל המחבלים מתים, אבל המסגרת שבה יכול מישהו להרים משקפת, לדווח אחורה, יורדות מרגמות, ולאחר מכאן המג"ד שולחן כוח מתמרן – זה לא קיים. נשארו מחבלים, סדר גודל של כמה אלפים מתוך 15 או 18 אלף שהיו בגזרה. חלק גדול חוסל וחלק אחר ברח לדרום. המשמעות היא שבמקום הזה מבחינה טקטית מה שאנחנו נעשה אופרטיבית, זה פעולות שהן התקפה באש, כניסות בתמרון, מבצעים מיוחדים, ואם צריך נחזיק לפרק זמן שנחליט בשטח. אבל היעד הוא להתיש את האויב, להרוג אותו ולבצע מציאות שבה אנחנו שולטים על השטח״.

״בדרום רצועת עזה המציאות שונה, במרחב של ח'אן יונס וסביבתה אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים, אין לו קשר לתהליך. הוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות שבהן מסתתרים בכירי החמאס, בעומקים גדולים ולכן אנחנו כבר מגיעים אליהם בכל הדרכים וזה קורה כבר עכשיו״.

״אנחנו מבודדים את מרחב ח׳אן יונס והמאמץ יימשך כמאמץ עצים. אתה דרך הפעולה משתנה כפונקציה של מה שהשגנו ושל הערכת המצב. אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות״.

״התוצאות יהיו תוצאות ברורות. אנחנו מסיימים את המערכה הזאת כאשר חמאס לא מתפקד כגוף שלטוני ובוודאי לא כמסגרת צבאית שמשלחת כוחות ועכשיו ממשיכים לתחזק, זה ייקח את הזמן שלו, במקביל לזה, לצערי יש עוד איומים, שהראשון והבולט שבהם זה מה שקורה בצפון, ולנושא הזה נתחיל תהליך של היערכות ואנחנו כל הזמן עם עין במשקפת ואצבע על ההדק לגבי מה שקורה בצפון״, סיים גלנט.



0 תגובות